Hur vi politiskt ser på varandra är väl inget nytt, eller?

Jag citerar Tokmoderatens avslut av hans inlägg angående gårdagen debatt.

”Jag är övertygad om att de röda riddarna: partifunktionärer, bloggarna hos Netroots och fotfolket, alla hjärntvättade i kronologisk ordning hos Unga Örnar, SSU och ABF, på fullt allvar tycker att det var Mona som var bäst ikväll. Det är ju en sekt vi har emot oss, inte ett politiskt parti. Förhoppningsvis fungerar avprogrammering lika bra på politiskt besatta som på religiösa diton – annars är det synd om stackarna faktiskt.”

Jag tog mig friheten att ändra lite i texten, och vipps blev det genast roligare!

Jag är övertygad om att de blå mupparna: partifunktionärer, bloggarna hos M-blogg och företagsledare, alla hjärntvättade i kronologisk ordning hos Ung Alians, MUF och Carlssons skola , på fullt allvar tycker att det var Fredrik som var bäst ikväll. Det är ju en sekt vi har emot oss, inte ett politiskt parti. Förhoppningsvis fungerar avprogrammering lika bra på politiskt besatta som på religiösa diton – annars är det synd om stackarna faktiskt.

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hur vi politiskt ser på varandra är väl inget nytt, eller?

  1. Summasummarum skriver:

    …nämen det var väl orättvisst..? Jag som ser moderaterna som en frihetsrörelse för den ekonomiska eliten, marknaden och näringslivet kan inte acceptera att få min världsbild jämförd med lågavlönades och kortutbildades avundsjuka strävan att få komma över min förmögenhet.Glöm aldrig vem det är som verkligen förtjänar att uppmärksammas och belönas, den som lånat ihop sin förmögenhet eller den som jobbat ihop den åt andra…vänta nu, det blev visst inte helt rätt här…

  2. moderat så klart skriver:

    Hur orkar ni rödstrumpor skriva era trötta bloggar när ändå ingen läser. Men ni kan ju sitta hemma på era feta arslen och låta er försörjas av staten tills nästa val, för då får ingen av er några pengar längre om ni inte gör skäl för dem.

  3. imsy skriver:

    Jaha ja – här har en sann moderat lämnat en tydlig kommentar på hur de fungerar!

Kommentera

