Är folkpartiet, centern och kristdemokraterna helt blåsta, eller?

Det kan knappas ha undgått någon om vem som styr och har styrt Sverige (åt helvete), just det Moderaterna heter de!  Folkpartiet, centern och kristdemokraterna lyder ”massa” Reinfeldt blint!

”yes massa” vi gör precis som du vill bara vi får vara med och synas. Å vi gjorde fel, piska oss så gör vi rätt igen, å igen, å igen.

Jag tillhör inte de som röstar på Alliansen men hade jag varit någon av dem som röstar på folkpartiet, centern och kristdemokraterna så hade jag tagit mig en allvarlig funderare på vilka som ska få min röst i valet. 

Ingen av moderaternas stödpartier står längre för sin ursprungliga politik, det är moderaternas politik som gäller.

 

Att sälja sin själ till ”djävulen”, att svika sina ideal och

sina väljare är tydligen ok.


 

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Är folkpartiet, centern och kristdemokraterna helt blåsta, eller?

  1. Silverstare skriver:

    Japp. Jag skiter i dem men man kan ju inte låta bli att fundera ändå. Hur de kunnat sälja ut allt de ändå en gång stod för. Centern med vargslakter och kärnkraft och sälja -ut-hela-landsbygden. Vad finns kvar. Maktaska?Men jag har alltid var röd och så gillar jag grönska och natur samt boplats på Tellus!!!Tumme upp!Eldig SilverstareSilverstare

    • Civilisten skriver:

      Tack för tummenVisst skiter vi i dem *ler* Centern är väl det mest uppseendeväckande exemplet på hur man överger sina ideal.Fram för mer rött med inslag av grönt…. naturen gör oss gott i kropp och själ.

  2. Agnetha skriver:

    De vill sälja ut allt även varandra !Tumme !Trevlig Valborg !Kram

  3. Maria de Suède skriver:

    C, FP och KD borde nog bilda ett gemensamt parti. Marionettpartiet

  4. Granntanten skriver:

    Jaha och vad är det S gör nu då när Mp och V drar åt tumskruvarna. Dessutom använder du uttryck ur en gammal bok (Onkel Toms Stuga) på ett förklenande och ganska förringande sätt. Jo visst jag själv är moderat och av ”arbetarklass” från bruksbygd i Janteland.

  5. Civilisten skriver:

    Din kommentar är noterad!

Kommentera

