Eritrea inbjuden på Kronprinsessans bröllop!

Jag tänkte inte skriva något om det stundande bröllopet på Lördag, men så läste jag listan på vilka som är inbjudna och tänkte att ”hur tänkte de nu” … hovet alltså.

Jag tycker det är väldigt osmakligt att bjuda in en representant för Eritrea, som håller journalisten Dawit Isaak fängslad. Även från Iran kommer det en representant och det är ju bara ett par dagar sedan det var demonstrationer runtom i Sverige på årsdagen av presidentvalet i Iran, då var representanter för de flesta riksdagspartier ute och kritiserade Irans regim för att den fängslar oppositionella och avrättar dem överallt.         

V&D och Davit.1.jpg

Hur tänkte de nu?

När ska vi sluta fjanta med monarkin, när ska vi släppa det förlegade konungahuset med den forntida synen på kvinnan…..NÄR?

Ha en bra kväll/natt alla glada (och ni andra också) där ute i bloggsfären.

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Eritrea inbjuden på Kronprinsessans bröllop!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Det ska kyssas arselen åt alla håll i de diplomatiska kretsarna… det var inte förrän jag såg Jan Eliasson hos Oldsbergs ”Här är…” som jag insåg att det ibland leder till något gott…Men illa luktar det hur som… Tumme och jag tackade nej förstås!!Kändiskram från hemimamma!! *asgarvar*

  2. Arrami skriver:

    …hade inte heller tänkt skriva om saken, men ironin flödade över i mig när jag läste om att en representant för Eritrea m.fl. diktaturer var inbjudna…snyggt jobbat liksom! 😉

  3. HEMIMAMMA skriver:

    TAAAAAAAAAAAAAACK så mycket för din varma kommentar inne hos mig!!”It takes a fool to remaine sane”kommer för mig när jag läser din kommentar….Jag KAN inte skriva på något annat sätt, tyvärr, så de av er som gillar min stil får nog stå ut *SKRATTAR*”Bara Jag” hotar ju att komma tillbaka, så hon/han lär ju få stå ut med!!Hemikramar och återigen tack så mycket för ditt stöd, det betyder mycket!!

  4. Pellefantia skriver:

    Dawit Isaak har den tysta diplomatin tagit död på i detta land, man överlever inte svält hur länge som helst… Nu tackar Reinfeldt Eritreas ledare genom att ta ordentligt i hand… istället för att förakta det han gör mot en svensk medborgare… skrämmande människor som styr detta landkram

  5. Anna skriver:

    I can understand, with the information that you have been given conserning this matter that you are very upset. But are we really entitled to be upset when a country like Eritrea has been crying for centuries. There are unfair sanctions put on this country by people from Europe who does not want to see a country in Africa succeeding in developing industrial contributions and welfare. This welfare that they have well deserved and they have put lots of energy in developing their country in many ways- such as educating their people and also building roads and electricities and many different types of developments. All of this they could not have done if it wasnt for Isaias, and those who keep talking about this little man Dawit Isaak- that many of you dont even know probably-please consider that the majority of all the developed countries including the united stated of america against their growth. Read a little bit more and then tell me if I am wrong.

Kommentera

