Alliansens ministrar arbetar mot sin egen uppgift!

Alliansen har verkligen en konstig syn på hur deras

ministrar skall arbeta!

 

Jämställdhetsminister Nyamko Sabuni arbetar mot att ingen jämstäldhet mellan kvinnor och män införs.

 

Miljöminister Anders Calgren arbetar mot att  inga miljöåtgärder genomförs (utom på papperet)

Att som miljöminister vinna Greenwashpriset 2010 måste se som något unikt och något jag hoppas vi aldrig får igen, till råga på allt vann han med bred marginal gentemot tvåan….

 

Biståndsministern Gunilla Carlsson har arbetat för att minska det svenska biståndet till kvinnors hälsa med 130 miljoner kr på två år. Det visar en rapport som RFSU presenterar under Almedalsveckan i morgon torsdag. Ändå säger hon att det är en prioriterad fråga…

Vaffö gö de på dette viset???


Detta var en kort reflektion som jag snabbt la in i bloggen, man undrar ju hur det står till, de kanske inte har någon tjänsteplan (arbetsfördelning) på vad de ska göra på sitt ”arbete”?

Jag kanske är naiv som tror att alla arbetsplatser har tjänsteplan, jag arbetar själv statligt och har mina arbetsuppgifter och redovisningsskyldighet på allt jag gör och genomför. Det innebär bl.a. om jag gör fel så blir det ”gör om gör rätt” Alla kan väl göra fel, eller?

Är det så att alliansens poitiker använder en dold agenda?

Jag hoppas verkligen vi byter till rödgrön i valet, där känns hoppet för humanitära och miljömässiga (värt namnet) åtgärder betydligt högre upp på agendan, än nere i avgrunden hos alliansen.

Må väl!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Alliansens ministrar arbetar mot sin egen uppgift!

  1. Aspitjejen skriver:

    Tumme! De är ju inte riktigt kloka!Hur tänkte de nu……?kramisar

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Väl talat och jag kan bara hålla med… Tumme!Hemikramar!

  3. Agnetha skriver:

    TUMME !!!!! Så jäkla bra och sant !Fram för mera sådana sanningar tack !Ha det så gott !Kram

Kommentera

