Sjukförsäkringen ett fiasko!

[Hämtat från Alliansfritt Sverige]

En första utvärdering av vad som hänt med de som utförsäkrades vid årsskiftetSvenska Dagbladet:

”De nya sjukpenningsreglerna är ett fiasko. Av de 12 600 utförsäkrade fick bara 370 personer riktiga heltids- eller deltidsjobb. Socialförsäkringsminister Christina Husmark Persson menar ändå att reglerna underlättar en human anpassning till arbetslivet.”

Berömmet för den egna reformen har haglat i det borgerliga lägret – i vintras gjorde Moderaterna på fullaste allvar vågen åt denna fantastiska insats.

Att dra in sjukersättningen för folk efter en begränsad tid – inte då det blivit friska är en garanti för att generera just sådana här resultat. Sjukreglerna skärptes gjordes för att finansiera skattesänkningar, enligt socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson (M).

Rekommenderad läsning:

 


 

 

Gunnar-Axen verkliga jag.jpg

[Gunnar Axén ger ett vidrigt sken]

Ha ha! nu lurade jag er alla, trodde ni verkligen att vi i alliansen skulle göra det bättre för de sjuka och svaga… Nää vi var ute efter de 70 miljarder för att sänka skatten för oss med höga inkomster, de sa ju min kompis Christina Husmark Pehrsson. Det är ju lättare att sno pengar från de svaga, de orkar ju inte försvara sig.

Hi hi…fan va vi är bra på att lurar alla ”svenssons” att tro vi gör något för dem, det är bara att ge dem en tusenlapp extra så röstar de på oss igen å igen….lättlurade är ni allihopa….långnäsa!

Viss är jag fin på fotot, där jag visar mitt rätta jag!                                                                                                                   


 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sjukförsäkringen ett fiasko!

  1. Agnetha skriver:

    Fattar inte hur folk kunde gå på det ? Det är för mig en gåta.TUMME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kram

Kommentera

