Vilket samhälle vill vi leva i?

Idag väljer jag att reblogga pellefantias inlägg, då hon sätter ord på mina tankar och funderingar om i vilket samhälle vi vill leva.

Har vi glömt vår historia?

Vi går snart till val, så tänk till ordentligt vad det är för typ av samhälle ni och era barn ska få leva i!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vilket samhälle vill vi leva i?

  1. Civilisten skriver:

    ?

  2. Maria_Anna skriver:

    Ja, människan har glömt historian. Historia i skolan, bara blaha tycker många. Historia är… just historia…Idag är det mobilen och leva kul det som gäller. Pengar vad är det liksom? Ta ansvar och visa medkänsla vet inte många i yngre genarationer vad det är.Hur såg Sverige ut innan fackföreningar? Vilka rättigheter och skyldigheter hade arbetaren? Vem var Hitler? Vad och hur gjorde han?Tex. sånt här tar inte många på allvar… Visst, samhällsklimatet är förändrat idag, men vad säger att världen inte kommer att hamna i vissa liknande situationer igen?Det är dags nu att vakna upp och tänka efter!!

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, jag kan bara hålla med och jag lär reblogga henne jag med…Tumme till dig och tumme till henne!Hemikramar!!

Kommentera

