Sverige – "Det sovande folket"

Så vad händer med Sveriges ekonomi den dagen när det inte finns några statligt ägda bolag att sälja ut?

Hur ska då Alliansen finansiera sina skattesänkningar (förutom att låna). Är det då ”folket” vaknar upp ur sin koma ”oj, var det så här illa alliansen skötte vår ekonomi, det hade vi ingen aaaaaaaning om”

När ska vi vakna upp och kritiskt ifrågasätta våra politiker? 

När ska vi se igenom det media skriver och förstå att det är lögner de förmedlar?

I det fallet ger jag Reinfeldt rätt, vi är det sovande folket, men inte i hans tolkning på vilket sätt vi ”sover”.

Är det svenska folket så okunniga…Ja, jag är böjd att tro det.

Vi är inte bättre än de politiker vi satt till makten, vilket säger en hel del.

Jag har gjort min demokratiska rättig- och SKYLDIGHET, jag har röstat!


Här kan ni ladda ner Fredrik Reinfeldt – Det sovande ..pdf   läs igenom ”boken” och bilda er en egen uppfattning!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sverige – "Det sovande folket"

  1. Civilisten skriver:

    sen vänder vi oss på andra sidan och somnar om….zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  2. Vajra skriver:

    Om man misstror politiker och media som du skriver,,,, varför rösta?håller mig dig annars, menatt rösta i ett odemokratiskt, politiskt system är att välja mellan pest och koleravarför acceptera deras ring of fire?

Kommentera

