Ur askan i elden!

Herre jävlar…från en ”psykopat” till en annan!


Ulf Kristersson når 7 på decilecterskalan  [ur alliansfritt]

ONDSKA. Det är svårt att kvantitativt mäta vad en människa har gjort i sitt liv. Men inspirerade av att höra att Ulf Kristersson ersätter Christina Husmark Pehrsson som syndabock socialförsäkringsminister har vi uppfunnit decilecterskalan, för att kunna sammanfatta Kristerssons gärning som socialborgarråd i Stockholm.                            

Den blivande socialförsäkringsministern når alltså 7 på decilecterskalan, ergo 0,7 lecter.

Kristersson hade fått högre poäng på decilecterskalan om han vågade stå för det han gjort, och precis som Hannibal nästan skrutit om det. Men istället flyr Kristersson sina gärningar – när Situation Stockholms försäljare visade sitt förakt mot Kristersson menade han bara att det ”krävdes tålamod” för hans ”reformer”.

När SVT försökte intervjua honom om hans införskaffade lägenhet valde han helt enkelt att springa därifrån, för trots att han friades från mutmisstankarna så kvarstod ju faktum att lägenheten egentligen skulle gått till hemlösa.

Och nu har han alltså fått i uppdrag att försvara sjukförsäkringsreformen, det vill säga permanent beklaga sig i fyra år över att  målet med reformen uppfyllts. Kristersson verkar väl lämpad för uppgiften.


MediaAftonbladet |                                                               

Ulf Kristersson som minister = favorit i repris från Youtube

/span>

Finns det någon av alliansens politiker som har rent mjöl i påsen?  Klaga på andra går bra men att hålla rent utanför sin egen dörr, det klara de inte, de är istället mycket värre.  Jag är då inte förvånad.


Den ena fifflaren efter den andra och de sitter i Alliansens regering, bryter mot lagar och förordningar.

Många privatiseringar olagliga konstaterar Regeringsrätten

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ur askan i elden!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Detta har samband… Jag är för trött och klockan för mycket just nu men jag ska VERKLIGEN bryta ner varenda länk efter helgen när mina tre tårtor är levererade och jag kan slappna av och ha tid…Tack Schrek för ditt bra inlägg!LÄS och sprid!http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/10/hemimammas-kamp-meningslosa-manniskor-somHemikramar

    • Civilisten skriver:

      jag sprider och fler med mig…bra inlägg, mycket braen bautatumme!äppelkaka med vaniljsås mmmmmm i emkram

  2. Silverstare skriver:

    Tumme! (Det där med psykopati stämmer på många inom alliansen!!!!!!!!)Silverstare

  3. Civilisten skriver:

    Jag har uppdaterat inlägget!

  4. Margareta skriver:

    Vi visste det här före valet ändå blev de omvalda. Jag förstår mig inte på folk som röstar på patrasket. Om fyra år är det omöjligt att ta tillbaka det som de raserat.vad gör vi? SD är ju inget alternativ det hoppas jag du håller med mig om. / häls Snobben och hans kompisar.

  5. Agnetha skriver:

    Tumme !!!!!!Vi har en annan slags Lecter som vi håller på hjälpa yngsta dotterns vän komma ifrån.Får kalla kårar av Moderater i vilken tappning de vara månde. Hade inte trott för ett ögonblick att den här stöllen var ett dugg bättre än Husmark.Ha det gott !Kram

    • Civilisten skriver:

      Bätte är han nog, men i Reinfelds ögon….hemsk för de som behöver stöd.Kram

  6. Kao skriver:

    Det som förvånar mej mest är att vanliga arbetare och medelinkomsttagare har röstat blått. HUR I HELVETE KUNDE DET HÄNDA?Tror dessa personer att de själva är osårbara, för att de för tillfället är friska och har arbete? Jag undrar vad de gör och vem de skyller på om de själva hamnar i ”Träsket”, vilket inte alls är omöjligt idag, med de icke-existerande trygghetsreglerna.Allt är en enda röra. Alliansen har slitit sönder vårt skyyddsnät som det tog arbetarrregeringen årtionden att bygga upp.Är folk blinda?Kristoffersson kan väl inte vara värre än Husmark-Persson? Kan man verkligen vara det? Men när jag läser vad du skrivit får jag kalla kårar utefter ryggraden.Usch!———————Bra skrivet! Tumme!Kao

    • Civilisten skriver:

      Risken är att han är betydlig värre för de sjuka, bättre för Reinfeldt…..jag ryser vida tanken på vad som komma skall.tack

Kommentera

