Är anordnare av FAS 3 – jobb seriösa?

Nej, det är de inte!

Har man 17 431 st ”okända” anordnare så handlar det i högsta grad om oseriösa som vill göra sig en lättförtjänt hacka på FAS 3-slavar.

De andra som redovisas är inte ett dugg bättre. Att hyra en FAS 3-slav visar klart på att man inte förstår eller rättare sagt, man skiter i att vilja förstå, det är ju en ren vinst att hyra en slav.

Det är våra skattepengar som går rakt ner i fickorna på dessa oseriösa slavhandlare…har ni inte fattat det än?

Läs nedan ur Löntagarblogen

 


Hur kan man veta om anordnarna av FAS 3 är seriösa?

   

Idag 9.30 presenterade Socialdemokraterna färsk statistik om FAS3.

Bland annat finns en tabell på vilka aktörer är anordnare i FAS3, och hur många personer de har tagit in. Detta har vi länge efterlyst men inte kunnat få ta del av någonstans.
Vilka är då dessa aktörer? Nedan följer en sammanställning från rapporten:
Enskilt företag:                                6430 stycken
Ideell förening:                                 8763 stycken
Kommun:                                          10 618 stycken
Landsting:                                        211 stycken
Statlig myndighet:                          766 stycken
Affärsdrivande verk:                     217 stycken
Annan/Okänd arbetsgivare:        17 431 stycken

Lägg märke till kategorin Annan/okänd arbetsgivare. Den siffran är den högsta av alla anordnare och hemlig för allmänheten. Är det så att varken Arbetsförmedlingen eller Arbetsmarknadsministern alls vet vilka anordnarna är? Eller vet man det men vill inte tala om det? Lika illa är väl båda alternativen.
Det är även tragiskt att se att kommunerna i så stor utsträckning utnyttjar FAS3 i stället för att anställa.
Ovanstående text finns i rapporten, och frågan är, vad just den gruppen är för aktörer? Det vill många ha svar på. Är det alla dessa oseriösa aktörer som startat upp företag enbart för att tjäna sig en slant på andras olycka? Tjäna lätta pengar på statens (Våra skatter) bekostnad? En av dessa som blivit mycket kritiserad är Jobbfabriken. Men det finns flera.
I så fall bör arbetsmarknadsminister Hillevi Engström ta sitt ansvar och ta reda på vilka det är.

Se också kvällens inslag i TV4 ekonomi om Myrorna, en av de som utnyttjar FAS 3.

 


fas3.jpeg

Hur länge till ska vi tillåta slavhandeln?

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Är anordnare av FAS 3 – jobb seriösa?

  1. Kao skriver:

    Tumme! Bra skrivet.Det är precis så här man vill ha det: Ett två -tredjedels-samhälle där de som har det sämst ska betjäna de som har det bäst med slavlöner som inte ens går att leva av.Det man eventuellt införskaffat under ett helt liv (sommarstuga, bil, sparade pengar etc etc) måste först bort innan man ens får socialbidrag som täcker upp så det åtminstone blir existensminimum – för att man haft oturen att bli arbetslös eller sjuk!!!Om du läser lite ur Reinfeldts bok ” Det sovande folket ” och ”Den Första Stenen” så kommer du bli chockad…han skrev detta när han var 28 år, ff hade hår på huvudet och satt i riksdagen.När man läser skiten kan man tro det är en 12-åring slyngel från överklassen som skrivit de s.k ”böckerna” , som är mer som häften. De finns naturligtvis inte att få tag på i en enda bokhandel eller bibliotek (den drogs väl in pga det pinsamma som står däri) men den finns att läsa på …www.alliansfrittsverige.nuDet är en mycket värdefull sajt om man vill ha upplysningar hur han och regeringen egentligen tänker….Bl.a var Reinfeldt, då han var riksdagsman, i Sudan på studiebesök och ”insåg” att vi svenskar ”har långt kvar till svältgränsen”….han jämför alltså oss med ett u-land där folk svälter ihjäl!Det är ditåt politiken är på väg och utsugare som startar dessa företag och anställer FAS3-arna, tjänar skjortan! På våra skattepengar dessutom….(Min dotter jobbade tiigare i en välkänd klädkedja, heltid för 4000:-/månad minus skatt. Men nu har hon tack och lov ett riktigt heltidsjobb, plus ett extrajobb varannan lördag :-). Hon är 21 år. Dessa butiker och andra företag tar bara in praktikanter med sån ”lön”, som skattebetalarna måste betala. Gratis arbetskraft för företagen.. Finns knappt några fast anställda med riktig lön….)Det du, tål att tänka på! Varför ska skattepengarna gå till SÅNA ställen och till de rika? Att folk inte begripit att Alliansen för en strikt högerpolitik och att en sån ALDRIG varit arbetarvänlig och aldrig kommer bli.Man har redan skaffat sej ett stort antal slavar och så kommer det fortsätta, så länge vi har en blå regering.Ha en bra dagKao

    • Civilisten skriver:

      ”Det sovande folket” visar med all tydlighet vart Reinfeldt står, jag har läst valda delar av boken och lagt ut en del ”http://blogg.aftonbladet.se/civilisten/2010/07/det-sovande-folket-ar-reinfeldts-ideologi-gud-hjalpe-oss” där finns även en länk att ladda ner boken (som fungerar).Den politik M för är direkt kontraproduktiv i ett längre perspektiv om fler blir slavar finns ingen köpkraft kvar, ingen efterfrågan av tjänster och produkter vilket leder till konkurser, låg produktion ännu fler uppsägningar och så vidare….men det är klart att för stunder gynnar det den rikaste delen av befolkningen.Vi lär nog se vart det lutar…..Jag har en bekant som slavar åt myrorna!Tack för kommentaren =o)

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Bra. Tumme och vi ska INTE acceptera detta.stal logon direkt =0)här är en artikel jag tror du vill läsahttp://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article8565983.abHemikram

    • Civilisten skriver:

      Sno vad du vill =o) sprid vidare…..och den där Ulf Kristersson är en ”sjuk” jävel.Kram

  3. Kao skriver:

    Hel Alliansen är ju sjukt intresserade av att tillfredsställa bara 2/3 av befolkningen. Precis som du skriver blir det i längden kontraproduktivt med ett 2/3-samhälle, där resten av befolkningen inte kan köpa nåt annat än möjligern lite av den billigaste maten….poch inga andra varor, kläder etc.Kao

  4. kalle k skriver:

    Varför vill inte folk fatta vad som händer?

  5. Civilisten skriver:

    Hur länge ska vi tillåta dessa verklighetsfrämmande personer styra vårt land?

  6. Agnetha skriver:

    Tumme igen !Få se om det går en gång till, detta är så himla bra !Trevlig lördag !Kramas

  7. Jakoooob skriver:

    Jo det är ett sjukt system, att ta från de som har det sämst och ge till de rika.

    • Civilisten skriver:

      Frågan är om alla är vakna nog att förstå detta till nästa val eller om om vi fortfarande sover

  8. Melanni skriver:

    Idag har jag funderat och funderar fotfarande om mitt liv och varför jag sysslade med restauranger som inte var mitt huvudyrke samt skadat mig och min hälsa med många års tungt arbete och tunga lyft och fångat mig i många årÅr 2007, 2008, 2009 hade jag inte råd att anställa någon p.g.a. höga skatter, försäkringar, arbetsgivareavgifter m.m.En dag kom Skatteverket som vargar till min restaurang och attackerade mig samt blev avkrävd legitimation som en kriminell på min egen restaurang. Började skaka av rädsla och gråta av deras beteende. Fick betala 8000 Skr straffavgift för att jag inte hann skriva mig i personalliggaren som moderaterna hittat på att småföretagare måste ha den här boken och skriva sin närvaro varje dag. Varför hoppade de just på mig som var och är hederlig och betalade alltid vad de krävde, samt hjälpte hemlösa, jobbade från 05.00 på morgonen till 20.00–21.00 på kvällen ensam.En gång halkade jag på restaurangen och fick en fraktur i ryggraden men jag hade inte tid att gå till läkare, jag trodde att det var vanligt ryggskott. Vilken tur att jag hade en gäst som var svensk boxare, och han märkte att jag hade svårt att gå så nästa dag hämtade han sitt boxarbälte, det hjälpte lite så att jag kunde röra mig i alla fall, men hade ont i 6 månader. Var tvungen att starta någonting, annars skulle jag vara arbetslös livet ut. De gånger jag fått jobb så har jag fått det genom att själv starta företag.Arbetsförmedlingen har aldrig någonsin lyckats att hitta något arbete åt mig under 19 år.Tycker ni inte att det är hög tid att man lyckas göra det nu?Det tycker jag. I dagens politik som jag har förstått gäller regeln: ”Småföretagare ska bort” Tyvärr så är det, och det är den enda sanningen, det har jag upplevt själv på min rygg och min ficka.Nu är jag arbetslös, nu är jag deras. Varför hjälper de inte mig nu? Men jag ger inte upp och fortsätter vidare tills mitt skelett rasar samman.Var optimist och hoppades att coach och arbetsförmedlare skulle hjälpa mig att hitta ett arbete som skulle passa min hälsa och min kompetens.Jag tycker och tror att jobbcoachning inte behövs för oss som är över 50 år, det är bara utslängda pengar. Bättre att ha en duktig arbetsförmedlare som ska försöka hitta arbete åt oss äldre.Söker arbete varje dag, skickar ansökningar och som jag märkt de varken svarar eller läser den. Har skickat många ansökningar till Malmö stad, fick aldrig svar, kanske därför r att de är medvetna att en dag kommer jag dit som gratis arbetskraft, men där har de fel.

Kommentera

